برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : مک داول اعتراف می کند: «مسیح رنج کشیده با تصور یهودیان از مسیحیت کاملاً بیگانه بود» (صفحه 73). ما نگاهی دقیق تر به "پیامبر مانند موسی" در فصل 5 خواهیم داشت و او را به خواست خدا شناسایی خواهیم کرد. مسیحیان دوست دارند به مردم اطلاع دهند.
دعا : در تفاسیر مسیحی مسیحا، او به «پیامبری مانند موسی» تبدیل شد که در سفر تثنیه (18: 15-20) و به «بنده رنجور» اسرارآمیز در اشعیا (52:13-53:12) توصیف شده است. در متون اصلی، نه پیامبر موزاییکی و نه بنده گمنام با مسیحا ارتباط ندارند و نمی دانیم که آیا این دو شخصیت ناشناس قبل از دوره مسیحیت تأکید مسیحایی داشته اند یا خیر (صفحه های 75-76).
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : که عیسی "دهان خود را باز نکرد" همانطور که در آیه 7 بیان می کند. اما یوحنا به ما می گوید که وقتی حنای کاهن اعظم و کل شورای افسران در حال بازجویی از عیسی بودند، او دیگر نمی توانست آرامش خود را حفظ کند و شروع به دفاع کرد.
خودش در واقع، دفاع او آنقدر قانع کننده است که یکی تعبیر خواب فوت پدر و زنده شدنش از افسرانی که در کنار او ایستاده بودند «با کف دست عیسی زد و گفت: آیا به کاهن اعظم چنین پاسخ می دهی» (یوحنا 18:22)؟ اما عیسی فشار دادن آسانی نبود.
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : او 137 به تندی پاسخ می دهد: "اگر من بد گفته ام، به بدی شهادت بده، اما اگر خوب است، چرا مرا می زنی" (یوحنا 18:23)؟ چنین رفتاری به سختی با یک "گوسفند گنگ" قابل مقایسه است.
همچنین، هنگامی که پیلاطس به صراحت از عیسی طلسم دعا برای ثروتمند شدن سریع می پرسد، "چه کردی؟" (یوحنا 18:35)، عیسی دوباره وکیل خود می شود و می گوید: «پادشاهی من از این دنیا نیست: اگر پادشاهی من از این دنیا بود، بندگانم می جنگیدند تا به دست یهودیان تسلیم نشوم.
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : اکنون پادشاهی من از اینجا نیست» (یوحنا 18:36). اساساً گفت: "لازم نیست نگران من باشید. من برای سرنگونی رم با غیرت تلاش نمی کنم. تدریس من فقط ماهیتی معنوی دارد.» پس از این سخنان، پیلاطس نزد جمعیت باطل کردن طلسم دفن شده خشمگین بیرون می رود و اعلام می کند: "من در او هیچ عیبی نمی بینم" (یوحنا 18:38).
عبارات «او را میآورند چون برهای را که به ذبح میبرند» و «از زمین زندگان منقطع شد» را در نظر بگیرید. این سخنان در شخص ارمیا نبی عبری محقق شد نه عیسی. در ارمیا 11:19 به ما گفته میشود: «اما من مانند برهای مهربان بودم که به قتلگاه برده میشد.
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : نمیدانستم که بر ضد من است، نقشههایی میاندیشیدند و میگفتند: «بیایید درخت را با میوهاش نابود کنیم، او را از زمین زندهها قطع کنیم تا نامش دیگر به یاد نیاید» (RSV). ارمیا پس از هشدار دادن به مجازات شکستن طلسم پولدار شدن وحشتناک بابلی ها در افق، توسط قومش طرد شد و مورد آزار قرار گرفت.
او مورد تمسخر، تمسخر، آب دهان، شلاق، زندانی شدن و در نهایت به خاطر مشکلش کشته شد. ارمیا به خاطر گناهان قومش نبود، بلکه به خاطر گناهان آنها بود - آنها به سادگی به او ایمان نمی آوردند. بسیاری از محققان معتقدند که یا فصل 53 توسط خود اشعیا نبی نوشته شده است.
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : یا توسط یکی دیگر از معاصران تعبیر خواب عروس شدن خودم با لباس سفید که خدمت ارمیا را پیشگویی کرده است، یا اینکه در واقع پس از مرگ ارمیا توسط یک کاتب یهودی مقیم بابل به صورت گذشته نوشته شده است. در هر صورت، قطعاً اشاره ای به عیسی مسیح نیست.
یهودیان اشعیا 53 را به عنوان اشاره ای به کل اسرائیل تفسیر می کنند زیرا بارها در کتاب اشعیا (فصل 42)، مزامیر و جاهای دیگر در عهد عتیق، خداوند در واقع از اسرائیل به عنوان «بنده من» یاد می کند. مشکل این واقعیت این است که اسرائیل به سادگی با این توصیف باطل کردن طلسم کار مطابقت ندارد.
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : علاوه بر این، چگونه می تواند اشاره ای به اسرائیل باشد در حالی که خود اسرائیل در حال صحبت است؟ این عبارات را در نظر بگیرید: "اما او به خاطر گناهان ما مجروح شد.
و با زخم های او شفا یافتیم." خداوند صبایوت میگوید: «ای شمشیر، بر ضد شبان من و بر مرد [که] همتای من است، بیدار شو، شبان را بزن و گوسفندان پراکنده خواهند شد. دستم را روی کوچولوها بگردان.» هم مرقس و هم متی به ما می گویند.
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : که در بحرانی ترین مقطع زندگی عیسی، «همه شاگردانش او را ترک کردند و گریختند» (مرقس 14:50؛ متی 26:56). هنگامی که مسلمانان سعی می کنند به این نکته اشاره کنند که همه شاگردان عیسی او را ترک کردند باطل کردن طلسم تبادل نظر و شاهد آنچه در کالواری رخ داده بود، نبودند.
مسیحیان پاسخ می دهند که "شاگردی که عیسی او را دوست داشت" آنجا بود و حتی در پای صلیب ایستاده بود (یوحنا 19:26). ). همانطور که یوحنا برای اثبات مرگ عیسی، ماجرای به چوب بستن را اختراع کرد، او همچنین شاگردی را در مصلوب شدن قرار میدهد.
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : بدین ترتیب با همدیگرهایی که ذکر میکنند همه شاگردانش او را در کمال سکون گذاشتهاند، تناقض دارد. یوحنا همچنین اشاره می کند طلسم موفقیت در زندگی که دو «شاگرد مخفی»، یوسف اهل آریماتی و نیقودیموس جسد عیسی را از صلیب بیرون آوردند.
مایه تاسف است که ما گزارش دست اولی از هیچ یک از این دو مرد در مورد آنچه آنها در مورد جسد "مرده" عیسی متوجه شده اند نداریم. پطرس «از دور دنبال کرد»، اما قبل از شروع محاکمه عیسی، «بیرون رفت و به شدت گریه کرد» و تا یکشنبه عید پاک دیگر ذکر نشده است.
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : بنابراین او در صلیب حضور نداشت. داوود می گوید: «خدای من، خدای من، چرا مرا ترک کردی؟ [چرا] از یاری من، [و از] سخنان غرش من دوری؟... چرا که سگ ها مرا احاطه کرده اند، جماعت بدکاران مرا محصور کرده اند، دست ها تعبیر خواب عروس شدن خودم با لباس سفید و پاهایم را سوراخ کرده اند... جامه هایم را بین خود تقسیم می کنند.
آنها را، و بر لباس من قرعه بینداز» (مزمور 22:1، 16، 18). بدیهی است که این چیزی بیش از تلاش مبشرین برای مشروعیت بخشیدن به مرگ مسیح نیست، اما باز هم هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است که به مسح شده خدا اشاره شده است.
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : انجیلها بهرایگان از عهد عتیق وام گرفتهاند تا آموزههای الهیات خود را برسانند، اما وقتی قرآن داستان یا رویدادی را که در کتاب طلسم قوی برای موفقیت در کارها مقدس عبری یافت میشود تأیید میکند، مسیحیان محمد را جاعل میخوانند!
مزمور 34 مسیحیان معتقدند که یوحنا 19: 33-36 مزمور 34: 20 را برآورده می کند، جایی که می گوید: "او تمام استخوان های خود را حفظ می کند، هیچ یک از آنها شکسته نمی شود." این به طرز شرورانه ای از متن خارج شده است.
برنده شدن در قرعه کشی با طلسم : بیایید به سه آیه قبل نگاه کنیم: "عادلان فریاد می زنند و خداوند می شنود و آنها را از تمام مشکلاتشان رهایی می بخشد. خداوند به کسانی که دل شکسته اند نزدیک است. و کسانی را که دارای روح پشیمان هستند نجات می دهد.