دعا در اسلام

آشنایی با دعا در اسلام و تاثیر آن بر سلامتی و زندگی

دعا در اسلام

آشنایی با دعا در اسلام و تاثیر آن بر سلامتی و زندگی

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : مطالعات متعددی ارتباط معناداری بین روش‌های مقابله مذهبی مثبت و منفی و پیامدهای روان‌شناختی و جسمانی مختلف نشان داده‌اند.

دعا : به طور خاص، روش‌های مقابله مذهبی مثبت و منفی به ترتیب با سلامت روان بهتر و پریشانی بیشتر مرتبط هستند (پارگامنت، اسمیت، کوئینگ و پرز، 1998). به عنوان مثال، اسمیت، پارگامنت، برانت و الیور (2000) رابطه بین مقابله مذهبی توسط اعضای کلیسا و پیامدهای روانی و مذهبی را پس از سیل 1993 غرب میانه بررسی کردند.

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : آنها دریافتند که تمایلات مذهبی (مثلاً برجستگی مذهبی)، اسنادها (مثلاً محبت یا پاداش خداوند)، و فعالیت های مقابله ای (مانند نارضایتی، اعمال خوب) هم با پیامدهای مثبت و هم منفی روانی و مذهبی مرتبط است.

آنها همچنین دریافتند که اسناد مذهبی و 14 فعالیت مقابله ای پیامدهای روانی و مذهبی را هم 6 هفته و هم 6 ماه پس از سیل، پس از کنترل قرار گرفتن در معرض و اطلاعات جمعیتی پیش بینی می کنند. پارگامنت و همکاران در مطالعه خود روی 586 عضو کلیسا که با یک رویداد منفی مهم زندگی کنار آمدند.

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : (1990) گزارش داد که اعضایی که شکل مشارکتی مقابله مذهبی را اتخاذ کردند (که در آن فرد و خدا هر دو شرکت کننده فعال در مقابله هستند) نتایج بهتری را در تمام معیارهای سازگاری روانی گزارش کردند.

تاراکشوار و پارگامنت (2001) نقش دین را در مقابله خانواده های کودکان مبتلا به اوتیسم ارزیابی کردند. آنها دریافتند که مقابله مذهبی مثبت با پیامدهای مذهبی بهتر (مثلاً تغییر در نزدیکی به خدا/کلیسا و رشد معنوی) مرتبط است، در حالی که مقابله مذهبی منفی با عاطفه افسردگی بیشتر و پیامدهای مذهبی ضعیف تر همراه است.

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : محدودیت‌های تحقیقات موجود همانطور که در بالا نشان داده شد، تحقیقات علمی موجود در مورد روان‌شناسی دین، بینش‌های متعددی را در مورد رابطه بین دین و بهزیستی جسمی و روانی ارائه کرده است.

با این حال، این تحقیق عاری از محدودیت نیست. چهار ضعف عمده در این مجموعه تحقیقاتی وجود دارد. اول، همانطور که قبلا ذکر شد، بسیاری از تحقیقات یا نظری هستند یا فاقد دیدگاه نظری فراگیر هستند. ثانیاً، یافته های علمی کنونی عمدتاً بر چند مورد به عنوان شاخص های حوزه پیچیده چند وجهی دین استوار است.

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : برای مثال، ماهونی (2001) دریافت که 83 درصد از مطالعات منتشر شده در مجلات در 20 سال گذشته در مورد مذهب، ازدواج و فرزندپروری بر یک یا دو مورد برای ارزیابی دینداری عمومی اعضای خانواده (مثلاً وابستگی مذهبی، حضور در کلیسا) تکیه داشتند.

یا باورهای محافظه کار مسیحی. ثالثاً، به استثنای مطالعات مبارزات مذهبی، جنبه های احتمالی مضر دین به طور کلی در نظر گرفته نمی شود. چهارم، 15، مطالعات انجام شده و اقداماتی که توسعه یافته اند تقریباً به طور انحصاری بر روی نمونه های مسیحی متمرکز شده اند (هیل و پارگامنت، 2003)، و عمدتاً برای اعضای سنت های یهودی-مسیحی طراحی شده اند (گورسچ، 1988).

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : سایر ادیان سنتی، به ویژه اسلام، در بیشتر موارد نادیده گرفته شده اند. پیوند بین اعتقادات و اعمال مذهبی و سلامت جسمی و روانی در میان مسلمانان اگرچه تحقیقات گسترده ای در زمینه سلامت روان در کشورهای دعانویس یهودی در ایلام مسلمان انجام شده است، اما بیشتر این تحقیقات نقش دین را در سلامت روان مورد توجه قرار نداده است (العیسی، 2000). ).

علاوه بر این، این تحقیق تقریباً منحصراً بر مشاهدات بالینی و روش‌های تحقیق انسان‌شناسی تکیه کرده است. به عنوان مثال، مکفر (2003) در یک مطالعه دعانویس در اصفهان انسان‌شناسی در روستای کوچکی در مراکش، مشاهده کرد که تلاوت آیات قرآن راهی برای مدیریت احساسات مرتبط با تغییرات اجتماعی اخیر - عواطفی که قلب را پریشان می‌کند (ارگانی که ارتباط برقرار می‌کند) به زنان خانه‌دار ارائه می‌دهد.

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : تجربه معنوی، عاطفی و جسمانی در سنت اسلامی) و بدن. این زنان به طور استعاری، قرآن را داروی دل می نامیدند. کارتر دعای تسخیر قلب شوهر و رشیدی (2003) بر اساس کار خود با زنان مسلمان مهاجر در ایالات متحده، یک مدل نظری از روان درمانی را ایجاد کردند که می تواند با نیازهای زنان مسلمان مبتلا به بیماری روانی مطابقت داشته باشد.

مدل آنها عناصر درمانی «غربی» و همچنین اعمال و اعتقادات اسلامی (نماز، خواندن قرآن، استفاده از سخنان حضرت محمد) را در بر می گیرد. سید (2003) دریافت که در دعانویس خوب در ایلام جهان اسلام، بسیاری از مردم همچنان به دنبال کمک یک شفادهنده مذهبی هستند.

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : که بتواند «روح شیطانی» و «چشم بد» را بیرون کند. 16 شگفت انگیز است که مطالعات تجربی نسبتا کمی در میان مسلمانان انجام شده است دعانویس تضمینی در کرج و تعداد بسیار کمی نقش اسلام را در رابطه با بهزیستی جسمانی و روانی بررسی کرده اند.

علاوه بر این، بیشتر این مطالعات تجربی ماهیت تطبیقی داشته و منحصراً بر مسلمانان متمرکز نشده‌اند. به عنوان مثال، کمال و لوونتال (2002) تأثیر سنت مذهبی-فرهنگی را بر باورهای مربوط به خودکشی در نمونه های غیر بالینی 40 جوان هندو و 60 مسلمان ساکن در بریتانیا بررسی کردند.

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : آنها با استفاده از تحلیل کیفی مصاحبه‌های دعانویسی در اردبیل نیمه ساختاریافته دریافتند که مسلمانان ملاحظات اخلاقی (مثلاً «باورهای مذهبی من آن را ممنوع می‌کند») قوی‌تر از هندوها تأیید می‌کنند.

نویسندگان خاطرنشان کردند که محکومیت خودکشی در سنت دعا برای مرگ سریع مادر شوهر اسلام در باورهای جوانان مسلمان منعکس شده است. لوونتال و سینیرلا (1999) نظرات 59 زن بالغ از پنج گروه فرهنگی-مذهبی در بریتانیا (مسیحی سیاه پوست، مسیحی سفیدپوست، هندو، یهودی و مسلمان) را در رابطه با اثربخشی اشکال مختلف کمک برای افسردگی و اسکیزوفرنی مورد مطالعه قرار دادند.

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : از میان مداخلات مذهبی ممکن، دعا بیشتر دعا برای شکستن طلسم مغازه از سوی همه گروه ها مفید تلقی می شد. با این حال، تفاوت بین گروه ذکر شد. اکثر مسلمانان نماز را در درمان افسردگی بسیار مؤثر می دانستند.

برخی از پاسخ‌های مسلمانان در مورد دعا این بود: «دعا مرا از تعبیر خواب انگشتر برای مرد افسردگی عمیق نجات می‌دهد»، «اگر دعا کنی کمتر عذاب می‌کشی» و «مهم نیست چقدر افسرده هستی، اگر بتوان توجهت را به نماز منحرف کرد.» احساسات ضعیف ممکن است ناپدید شوند.

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : دادن همه مشکلات به خدا و ایمان به او بسیار درمانی است. علاوه بر این، اکثر مسلمانان معتقد بودند که دارو مؤثرترین راه برای مقابله با اسکیزوفرنی دعای شکستن طلسم فروش خانه است. عطاالله، الدوسوکی، کوکر، نبیل و الاسلام (2001) با بیماران بستری روانپزشکی که از نوعی بیماری روان پریشی رنج می برند.

تغییرات در فراوانی و الگوی نشانه شناسی مذهبی را طی 17 بازه زمانی از 1975 تا 1996 ارزیابی کردند. نوسان قابل توجهی در فراوانی علائم مذهبی در طول دوره مطالعه. آنها نتایج را با توجه به تاکید نوسان بر مذهب و وابستگی مذهبی در زندگی روزمره در مصر در طول سالها تفسیر کردند.

دعا برای مرگ شوهر بد اخلاق : یوجین و آمانی (1996) 121 مسلمان تحصیلکرده و بسیار مذهبی در ایالات متحده را در مورد ارزش های جهانی و سلامت روان مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان داد که شرکت کنندگان برای خیرخواهی و همنوایی ارزش زیادی قائل بودند و به طور کلی قدرت، لذت گرایی و تحریک را بی ارزش می کردند.